تازه های اخبار تازه های اخبار

مدیر شعب استان همدان خبر داد:

کسب رتبه نخست کشوری در حساب جاری توسط همدان

کسب رتبه نخست کشوری در حساب جاری توسط همدان با عنایت به تاکید اولیای ارشد بانک بر اهمیت جذب منابع در حسابهای صفردرصدی و نقش استراتژیک حساب جاری در ترکیب منابع از یکسو و تقق قریب به 200 در صدی هدف حساب جاری توسط مدیر شعب استان همدان، ما را بر آن داشت تا با رسول مالمیر مدیر شعب استان، به گفتگو بنشینیم که شرح آن را در ادامه ملاحظه می فرمایید:

با عنایت به تاکید اولیای ارشد بانک بر اهمیت جذب منابع در حسابهای صفردرصدی و نقش استراتژیک حساب جاری در ترکیب منابع از یکسو و تقق قریب به 200 در صدی هدف حساب جاری توسط مدیر شعب استان همدان، ما را بر آن داشت تا با رسول مالمیر مدیر شعب استان، به گفتگو بنشینیم که شرح آن را در ادامه ملاحظه می فرمایید:

1-آقای مالمیر عملکرد مدیریت شعب استان همدان در سال 97 را شرح دهید.

استان همدان دارای 35 شعبه می باشد که 20 شعبه آن در مرکز استان و 15 شعبه دیگر در 9 شهرستان تابعه مسقر می باشد که از 9 شهرستان 5 شهرستان تک شعبه ای بوده و به شدت با چالش سند مالکیت مواجه هستند لیکن علی رغم این محدودیتها تا به امروز مدیریت همدان موفق شده ده مرتبه متوالی طی 5 سال اخیر که سیستم ارزیابی عملکرد پیاده سازی شده است، همواره در جمع مدیرتهای برتر کشور و منطقه سبز قرار گیرد و این مهم در سایه تلاش مضاعف و همت جمعی همکاران میسر شده است. که شایسته تقدیر و تشکر است.

2- در سال 1397 شاهد روند رشد مطلوبی در حساب جاری استان بودیم که نتیجه آن قرار گیری در رتبه یک کشور بود،دلایل آن را بفرمایید.

تحقق قریب به 200 درصدی در حساب جاری و کسب رتبه نخست کشور در حساب جاری که اتفاقا در مجمع ارزیابی عملکرد استان، تحسین مدیر عامل گرامی بانک را نیز به همراه داشت ،حاصل یک برنامه ریزی بلندمدت ،استراتژیهای مختلف و طرحهای متنوع ابلاغی به شعب می باشد به گونه ای که تلاش نمودیم در گام نخست با تشکیل جلسات متعدد ضمن بیان اهمیت حسابهای صفر درصدی بویژه حساب جاری؛ همکاران خود را با ارتقاء خودباوری و ایجاد درک مشترک بیش از پیش با برنامه های ابلاغی مدیریت همسو و همراه نماییم .بدیهی است ،همکار زمانی می تواند مشتری را به پذیرش یک خدمت ترغیب نماید که خود؛ آن را باور داشته باشد و البته مدیریت همدان؛ سرمایه گذاری مناسبی بر روی این مقوله انجام داده است.ضمنا ثبات در سیاستهای اعتباری در ترغیب انبوه سازان به تمرکز بخشی از منابع خود در حساب جاری به منظور کسب رسوب نقش موثری داشته است.

از کارهای دیگری که در این حوزه صورت پذیرفته، می توان به رایزنی با رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان و هیات رئیسه انجمن انبوه سازان اشاره نمود.به گونه ای که مفاد سیاستهای اعتباری و مشوقهای خوب بانک برای سازندگان حرفه ای طی نامه های جداگانه ای برای اطلاع رسانی به اعضاء انجمن و نظام مهندسی برای ایشان ارسال گردید.

3- به برگزاری جلسات و تاکید بر اهمیت حسابهای صفردرصدی اشاره کردید لطفا توضیح مختصری در این خصوص ارائه نمایید.

تجزیه و تحلیل ترکیب منابع بانک و مقایسه آن با سایر رقبا از سهم پایین حسابهای صفر درصدی بانک به نسبت حسابهای هزینه ای حکایت دارد و با توجه به تاکید مدیران ارشد بانک بر بحث بهره وری در سازمان ،یکی از بهترین راه کارهای کاهش قیمت تمام شده پول افزایش سهم بانک از منابع صفر درصدی در سبد منابع می باشد.

بنابراین با توجه به ثبات ایجاد شده در سیاستهای اعتباری و ابلاغ بهنگام آن ، از همکاران خواستیم از این فرصت حداکثر استفاده را بعمل آورند و ضمن تماس و تعامل با انبوه سازان از پرداخت تسهیلات بعنوان ابزاری برای تمرکز بخشی از منابع مشتریان در حسابهای جاری استفاده نمایند.همچنین با رعایت تعادل در پرداخت تسهیلات ترکیبی از محل رسوب جاری و اوراق حق تقدم ،نیم نگاهی نیز به بازار اوراق داشته باشند تا با افزایش بازدهی حسابهای ممتاز مطلوبیت سپرده گذاری در این سرفصل برای مشتریان حفظ شود.      

4-آقای مالمیر برنامه مدیریت را برای سالجاری تشریح نمایید.

در سال 98 با توجه به ابلاغ بسته رونق بخش مسکن از سوی مدیران ارشد ،مسئولیت همکاران بیش از پیش سنگین تر خواهد شد و همچنین فرصت مناسبی است تا در راستای تکمیل زنجیره ارزش مسکن، گامهای موثرتری برای جذب مرتبطین بخش مسکن و تمرکز تمامی فعالیتهای مالی آنها نزد بانک برداشته شود. بنابراین همکاران تلاش خواهند کرد تا با برقرای تعادل در سبد منابع ،سهم حسابهای صفر درصدی را افزایش دهند. همچنین از آنجاییکه حسابهای ممتاز سهم قابل توجهی از منابع بانک را به خود اختصاص داده اند در جلسات توجیهی که با روسای شعب داشته ایم، به پرداخت تسهیلات از محل اوراق و رعایت نسبت بین تسهیلات از محل رسوب و اوراق تاکید کردیم.

 

5-آقای مالمیر چه اقداماتی برای ترغیب انبوه سازان جهت تمرکز منابع مالی در حسابهای جاری انجام داده اید؟

همانگونه که مستحضرید تکریم مشتریان همچنان یکی از کلیدی ترین استراتژیهای مورد استفاده در بانک می باشد که همکاران من در مدیرت و شعب به بهترین شکل ممکن آن را اجرا می نمایند از طرفی همواره به همکاران تاکید شده است که بهداشت اعتباری را در پرداخت تسهیلات رعایت نمایند تا خودشان و بانک با چالش مواجه نگردند. در این بین سرعت در ارائه خدمات نیز نقش بسزائی در وفادار سازی مشتریان دارد.

 و سخن آخر

با توجه به اینکه بخش مسکن بعنوان پیشران اقتصاد کشور می باشد ضرورت دارد همه مرتبطین با بخش مسکن از جمله شهرداریها،راه و شهرسازی ،نظام مهندسی ،انجمن انبوه سازان ،مشاورین املاک،اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی و .... پای کار بیایند و با تمرکز منابع مالی خود نزد بانک مسکن بویژه در حسابهای صفر درصدی ،توان بانک را برای پرداخت تسهیلات افزایش دهند و به جرات می توان گفت، برون رفت از وضعیت کنونی حاکم بر بازار؛ نیازمند وفاق جمعی ،همدلی و رویکرد فرا سازمانی همه دستگاهها و سازمانهای ذیربط می باشد.  

 

آخرین بروزرسانی 1398/4/29